Քիչ առաջ ոստիկանության զորքերը մտան Էջմիածին քաղաք։ Երկու ավտոբուս է բերվել Էջմիածին, որոնք, ըստ երևույթին, սպասում են հրահանգի։ Մայր Աթոռի բակում իրավիճակը գերլարված է։ Հավաքված քաղաքացիները թույլ չտվեցին իրավապահներին իրենց հետ տանել Շիրակի թեմի առաջնորդ Միքայել Սրբազանին։ Այստեղ են ժամանել նաև կարմիրբերետավորները։ Մայր Աթոռի մոտ հավաքված քաղաքացիները կոչ են անում բոլոր հայերին հավաքվել Մայր Աթոռի բակում և կանգնել ի պաշտպանություն Եկեղեցու։               
 

«Արտավազդը կարող է սիգարը բերանում ճեմել, թեև դա ոչ մի կապ չունի մ.թ.ա. 1-ին դարի հետ»

«Արտավազդը կարող է սիգարը բերանում  ճեմել,  թեև դա ոչ մի կապ չունի մ.թ.ա. 1-ին դարի հետ»
23.12.2014 | 11:10

Համազգային հայ կրթական և մշակութային միությունը 2013-ին հայտարարել էր «Լևոն Շանթ» խորագիրը կրող թատերգության մրցույթ: Հայ ժամանակակից դրամատուրգների ներկայացրած 51 պիեսներից լավագույններն ամփոփվեցին «13 պիես» ժողովածուի մեջ: Գուրգեն Խանջյանի` առաջին մրցանակի արժանացած «Արտավազդ Շիդար» պիեսը, մրցույթի պայմանների համաձայն, ներկայացվեց թատերասերների դատին: Բեմադրիչը Արմեն Մեհրաբյանն է, գլխավոր դերում` Արման Նավասարդյանը: Պրեմիերան տեղի ունեցավ Համազգային պետական թատրոնում:
«Սոս Սարգսյանն ասում էր` ամեն ինչ պետք է անենք, որ մեր թատրոնում նոր ներկայացումները չդադարեն. դրանք պետք է լինեն շատ, պետք է լինեն որակով»,- լրագրողների հետ հանդիպման ժամանակ ասաց Համազգային թատրոնի տնօրեն ՎԱՐԴԱՆ ՄԿՐՏՉՅԱՆԸ, նշելով, որ «Արտավազդ Շիդարը» թատրոնի խաղացանկը հարստացնում է նոր բնույթի ներկայացմամբ:
«Հայր իմ, երբ դու գնում ես և ամբողջ աշխարհը քեզ հետ ես տանում…» հայտնի տողերով սկսվող ներկայացման հիմքում Արտավազդի մասին առասպելն է:
«Ներկայացումը մեր մասին է,- «Իրատես de facto»-ի հետ զրույցում ասաց ԱՐՄԵՆ ՄԵՀՐԱԲՅԱՆԸ:- Պիեսից շատ եմ հեռացել, այն, ինչ ես եմ արել, շատ էկլեկտիկ է, իրարամերժ, բախումներով լի: Ժամանակը մերժված է: Ամեն տեղ է և ամեն պահի»:
Լրագրողների հետ հանդիպման ժամանակ ռեժիսորը նշեց, որ արվեստն առաջին հերթին պատասխանում է ոչ թե «ինչ», այլ «ինչպես» հարցին: Բայց այս դեպքում ինքն անդրադարձել է «ինչ»-ին: Որովհետև կարևոր չէ, թե ինչպես են սպանել մարդուն` քարո՞վ, թե՞ միջուկային զենքով: Հարցն այն է, որ մարդ է սպանվում, և «ինչպեսը» գնում է երկրորդ պլան. «Պիեսը շատ բարդ է: Այն, ինչն ամենից շատ հուզել է ինձ, «Ո՞վ եմ ես» հարցադրումն է: Սա կարևոր հարց է ոչ միայն պիեսում, այլև կենցաղում, առօրյայում: Հարց, որին չենք կարողանում պատասխանել կամ փորձում ենք շրջանցել»:

Ներկայացման ուղերձը, ռեժիսորի դիտարկմամբ, նույնպես բավական բարդ է, և կարծում է, որ լիբրետոյի անհրաժեշտություն կա: «Խոսքը զուգորդումների մասին է: Արտավազդը կարող է սիգարը բերանում ճեմել, թեև դա ոչ մի կապ չունի մ.թ.ա. 1-ին դարի հետ: Կարևորն այն է, թե այս պահին զգացողությունն ինչ է ասում, ուր է տանում: Ինչպես որ կտավը կարող ես նկարել գրաֆիկական ոճով ու վերջացնել կոնցեպտուալ լուծումներով: Ոճերի բախումը չէ կարևոր, այլ այն, ինչ զգում ես այդ պահին: Արվեստն առաջին հերթին զգացական աշխարհ է: Գիտակցությունը կարող է խանգարել: Ենթագիտակցությունն այս դեպքում ավելի զորեղ է»:
Չնայած կարճ նախաբանին` ռեժիսորը հանդիսատեսի դատին թողեց ներկայացումը: Վստահ է, որ կլինեն հարցեր, հակադարձումներ, կարող են համաձայնել ու չհամաձայնել. «Միքելանջելո Անտոնիոնին այնքան պրոֆեսիոնալ ռեժիսոր էր, որ երբեք սպանված մարդու դիակը մոտիկից ցույց չէր տալիս, սրանով գրգռելով դիտողի երևակայությունը: Պետք է ազատ լինի արվեստասերի երևակայությունը»:
Երբ հիշատակեցի 91-ին բեմադրված «Էլեգիա» նորարարական ներկայացումը, որ բարդ ճակատագիր ունեցավ, Արմեն Մեհրաբյանն ասաց. «Ինձից է գալիս, ես փշոտ եմ, սրի տակով չեմ անցնում, ձեռնասուն չեմ»: Անդրադառնալով` «Իսկ ի՞նչ է լինելու այս ներկայացման ճակատագիրը» հարցին` պատասխանեց. «Երկար չի ապրի, ինքը լավն է…»: Հետո հավելեց. «Թեև սա էլ է մերը, մենք սրա մեջ էլ ենք: Որպես ազգային տիպ, հոգեկերտվածք շատ իրարամերժ ենք»:
Իսկ ահա Վարդան Մկրտչյանի կարծիքով` ամեն ներկայացում ինքն է թելադրում իր կյանքը: Մտավորականների, թատրոնի մարդկանց արձագանքները դրական են, ամենօրյա, շարքային հանդիսատեսը ինչ կերպ կընկալի, պարզ կլինի հընթացս: Նրա գնահատմամբ` արվել է ճաշակով, գրագետ ներկայացում, ինքնատիպ աշխատանք: Ընդգծեց, որ դրամատուրգի և բեմադրիչի մոտեցումներին գումարվում է Արման Նավասարդյանի բացառիկ կատարումը. «Ինչի համար ես շատ ուրախ եմ, Արմանը Սոս Սարգսյանի ընտրած, սիրելի սաներից է, և կարծում եմ, մեր վարպետը շատ ուրախ է այն փաստի համար, որ ունենք այսօր»:
«Արտավազդ Շիդար». թվում է` դիտելու ես պատմական ներկայացում, մինչդեռ մեզ ծանոթ ավանդազրույցից, պատմական դրվագներից ոչինչ չի մնում: Ավելի խորքում գտնում ես ոչ միայն անժամանակություն, այլև քո ժամանակը, հանդիպում ես քաղաքական բաց տեքստերի, երկփեղկված Ես-ի անանց փնտրտունքին: Ավելի խորքում` էդիպյան բարդույթն է, վերջում` զնդանված չարությունը:
Երկար կարելի է խոսել այս ներկայացման մասին: «Արվեստն առաջին հերթին ասելիք է: Ասելիքը պետք է մտածելու տեղիք տա: Եթե ներկայացումն այս դահլիճում ավարտվեց, հետդ տուն ոչինչ չտար, ուրեմն ոչինչ չես արել, ոչ ոքի այն պետք չէ»,- արդեն ներկայացումից հետո, մեզ հետ զրույցում, ասաց Արմեն Մեհրաբյանը:


Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆ

Լուսանկարներ

. .
Դիտվել է՝ 2350

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ